Motivation i nye sammenhænge

HOP-IN konceptet kan motivere

Når konceptet bliver tilpasset skoleåret, giver det mange muligheder for at skabe nye forståelsesforbindelser. En elev, der får øjnene op for at være elektriker er pludselig motiveret for at kunne regne ud hvor mange meter kabel, der skal bruges, være med til at finde ud af hvordan noget ser bedst ud eller påvirke design og indretning så lampeudtagene er de rigtige steder.

Ny motivation til indlæring

Når formål og metoder bliver motiveret i en ny sammenhæng som HOP-IN, kan der nemt opstå en ny lyst til at være med i undervisningen. I en proces hvor der er et praktisk mål, er der nye motivationstriggere til indlæring. Opgaven med at bygge eller designe noget kalder på andre kompetencer. Det er det, der gør at mange børnegamere lærer at tale engelsk før engelskundervisningen er i gang i skolerne. For at klare sig i spillet skal de kunne engelsk, så det lærer de lynhurtigt.

Vi kan med den samme motivationsforståelse bruge opgaver og relationsdannelser i HOP-IN til at lede efter de triggere, der kan motivere børn og unge.

Opgaverne og arbejdsgrupperne skal sættes sammen på en måde, så det bliver så enkelt som muligt, at se hvad der sætter gang i den enkle elevs lys i øjnene. Talnørderne, de fysisk orienterede, performerne, de dybt fokuserede, dem der elsker farver og alle de mange andre gruppesammenhænge, der kan skabes kan være en ny vej til at skabe fællesskaber, der er grobund for fælles retning og udvikling af den enkelte person.

Recent Posts

2018-11-02T08:55:48+00:00

Dansk Produktions Univers

Vejlevej 2, 8722 Hedensted

Phone: 7022 8722

Mobile: 2037 6657

Web: Vores hjemmeside

seneste historier